Sæsonåbning med Messiaen Quartet Copenhagen

Kvartetten præsenterer til sæsonåbningen den 17 september i Østerbro Koncertforening to af de mest spændende komponister på den internationale musikscene lige nu, svenske Britta Byström och ungarske Márton Illés.

Byström har længe været inspireret af Inger Christensens digte og her får vi hendes musikalske fortolkning af Letter in April. Endvidere har hun skrevet et helt nyt værk “Camerata Picta” til Messiaen Quartet som ved denne koncert får sin verdenspremiere.

Den internationale kammermusikfestival i Båstad, Sverige, med Messiaen Quartet som kunstnerisk leder havde i år den ungarske komponist Márton Illés som festivalkomponist. Hans klavertrio, skrevet til kvartetten, får denne aften sin danske premiere. Vi hører også to af hans arrangementer af renaissancekomponister vævet ind i programmet.

Kvartettens pianist Kristoffer Hyldig som har høstet massiv international anmelderros for sin indspilning af Olivier Messiaens 2,5 timer lange “Vingt regards”, fremfører to præludier af den samme komponist.

Køb billetter på Safeticket her

Sæsonåbning med Messiaen Quartet Copenhagen