Livgardens Musikkorps messingkvintet

Den Kongelige Livgardes Messingensemble er et ensemble bestående af musikere fra Den Kongelige Livgardes Musikkorps, og de har i mange år løst opgaver både for både forsvaret og Kongehuset. De har leveret musik til bryllupper, barnedåb og konfirmationer ved hoffet, men også ved tafler og statsbesøg i hele verden. I den nuværende besætning har ensemblet blandt andet været med HM Dronning Margrethe i Kina, Indonesien, Ghana, Kroatien og Frankrig.

Udover at virke for Livgarden og Kongehuset, har ensemblet spillet et utal af koncerter rundt omkring i landets musikforeninger, kirker og kulturhuse.

Ensemblet lægger vægt på at have et bredt og underholdende repertoire, der spænder fra højtidelig ceremoniel musik, over klassiske kammermusikværker for messing, til transskriptioner, pop og rytmiske genrer, og når de denne gang gæster Østerbro Koncertforening, skal det selvfølgelig i mere end én forstand smage af jul.

Aftenen byder således på musik af blandt andre: Paul Dukas, Joseph Horovitz, Claude Debussy og H.C. Lumbye. Derudover bliver et skønt udvalg af julemusik smagt til med gløgg i pausen.

Besætning:

Lars Ejlif Hansen Trompet